Desatero návštěvníka

  • Na návštěvu nemocného člena rodiny či přítele bychom se měli připravit.
  • Máme na mysli pacientův zdravotní stav. Zvolíme přiměřenou dobu a délku návštěvy (dodržujeme návštěvní dobu). Doporučujeme, aby počet návštěvníků nebyl vyšší než dvě osoby najednou.
  • Snažíme se přijít příjemně naladěni s ochotou vyslechnout všechny obavy nemocného.
  • Pacienta uklidníme, potěšíme, povzbudíme jeho sebevědomí a vůli k životu.
  • Neměli bychom se snažit o tzv. radostný hovor za každou cenu. O velkých starostech pomlčíme.
  • Sledujeme, zda nemocný není příliš unavený. Pokud ano, návštěvu taktně zkrátíme.
  • Neodmítáme jeho projevy lítosti, strachu a rezignace. Ventilace těchto pocitů má ozdravný účinek.
  • Bereme ohled na spolupacienty. V případě, že některý spolupacient je v těžkém stavu, lékař či sestra provádějí vyšetření nebo nějaký výkon, opustíme pokoj.
  • Pokud chceme nemocnému něco přinést, pamatujeme na přiměřenost. Nezapomeneme se zeptat ošetřujícího personálu, zda je to pro pacienta vhodné.
  • Při loučení sdělíme, zda a kdy přijdeme příště. Slíbený termín dodržíme.

Vytvořeno 15.10.2020 7:24:32 | přečteno 265x | jana.valkova
load